Zielona Szkoła- Polanica Zdrój

W dniach od 07.06- 11.06.2021 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wyjeździe do Polanicy Zdrój. Pięćdziesięcioro uczestników codziennie poznawało i podziwiało piękno otaczającej przyrody. Wzięli udział w lekcjach przyrody i geografii, wędrując wyznaczonymi szlakami, odkrywali szatę roślinności Kotliny Kłodzkiej. Zobaczyli Torfowisko pod Zieleńcem, które jest florystycznym rezerwatem przyrody, położonym w samym centrum Gór Bystrzyckich. Spacer lasem, aby dotrzeć na szczyt góry Szczytnik w miejscowości Szczytna, gdzie znajduje się Zamek Leśna, wymagał nie lada wysiłku, przeszliśmy 10 km. Wtedy to zorganizowaliśmy piknik na leśnej polanie. Poznaliśmy uroki miejscowości uzdrowiskowej Polanica Zdrój i Duszniki Zdrój, gdzie powietrze służy osobom z chorobami górnych dróg oddechowych. Skorzystaliśmy z tego i my, dotleniliśmy nasze płuca i mózgi, aby lepiej funkcjonować po tak długim czasie izolacji. Integrowaliśmy się w czasie zajęć w ośrodku Green Rest, który był naszym domem na czas pobytu na Zielonej Szkole. Zajęcia sportowe dawały dużo radości, był turniej piłki nożnej, gra w badmintona, skoki na trampolinie, zjazd na sankach letniego  toru saneczkowego na szczycie  Góralka. Tam też rozpościerał się cudowny widok na okolicę. Będąc w Polanicy nie może zabraknąć takich atrakcji jak gofry i lody, oraz pamiątki. Znaleźliśmy czas na relaks w basenie i grę w kręgle. Zwieńczeniem naszego pobytu było ognisko i tańce. Czas szybko minął i trzeba było się pożegnać z wspaniałymi opiekunkami z ośrodka DWD Green Rest. Być może spotkamy się tam z rok.