Witaj, Warszawo!

Uczniowie klas szóstych i siódmych pod opieką pań: Jolanty Kochańczyk, Katarzyny Boryckiej, Eweliny Sambór, Doroty Krzosy i Matyldy Rzepy, udali się w dniach 5-7 czerwca na wycieczkę do Warszawy.
Pierwszym punktem pierwszego dnia zwiedzania był spacer po Łazienkach Królewskich, a w nim Pałac na Wyspie, Stara Oranżeria, Pomnik Chopina, Biały Domek i amfiteatr. Następnie przejechaliśmy Traktem Królewskim i podziwialiśmy panoramę Warszawy z XXX piętra Pałacu Kultury i Nauki. Nową linią metra udaliśmy się pod Stadion Narodowy i poczuliśmy emocje sportowe, zwiedzając w tym obiekcie trybuny i obserwując przygotowania do piątkowego meczu polskiej reprezentacji. Ostatnim punktem był spacer po ogrodzie na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego oraz odwiedziny u warszawskiej Syrenki nad Wisłą.
Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy spacerem po Nowym Mieście. 🌞Zobaczyliśmy m.in. Multimedialny Park Fontann, Pomnik Małego Powstańca, Szeroki Dunaj z domem Kilińskiego, a następnie Rynek Starego Miasta, zamek i katedrę. W Muzeum Warszawy, podczas warsztatów „Muzealny detektyw”, odkrywaliśmy sekrety zbiorów, rozwiązując zagadki, łamiąc szyfry i kody.
Po południu przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem na Plac Piłsudskiego, gdzie obserwowaliśmy zmianę warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza. Dzień zakończył się wizytą w Centrum Nauki Kopernik. Doświadczenia, które tam przeprowadzaliśmy, były świetną nauką i zabawą.
Ostatni dzień wędrówek po Warszawie miał dosyć refleksyjny charakter, gdyż udaliśmy się z wizytą na Cmentarz Powązkowski.
Tu, w najstarszej jego części, odwiedziliśmy groby zasłużonych dla Warszawy i Polski obywateli m.in. Władysława Reymonta, rodziców Fryderyka Chopina, rodziny Marii Skłodowskiej-Curie, Gustawa Holoubka. W części wojskowej, stojąc nad mogiłami Zośki, Alka, Rudego i ich przyjaciół z Szarych Szeregów, wysłuchaliśmy niezwykłej opowieści o akcji pod Arsenałem. Przygodę z Warszawą zakończyliśmy spacerem po parku w Wilanowie, podziwianiem rezydencji króla Jana III Sobieskiego i przypałacowych ogrodów.
Trzy dni intensywnego zwiedzania bardzo wzbogaciły nasza wiedzę o stolicy. Życzymy wszystkim tak wspaniałych przeżyć.🥰