Omówienie lektury „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”
Lektura „Anaruk, chłopiec z Grenlandii” Cz.Centkiewicza została w klasie 3a omówiona i zaliczona – cieszy się wychowawczyni Jolanta Brodko.
Historia młodego Inuity jest wspaniałym podłożem do realizacji zagadnień z zakresu różnych edukacji.
Praca z lekturą odbyła się systemem kołowym czyli praca na ” stacjach”.
Uczniowie podzieleni na zespoły pracowali na czterech „stacjach”, realizując zadania podane w instrukcji. Każda stacją dotyczyła innej edukacji.
Po ukończeniu jednego zadania uczniowie zmieniali stacje, poruszając się zgodnie ruchem wskazówek zegara.
Zadania łączyły w sobie czytanie ze zrozumieniem, wykorzystanie zdobytej wiedzy, działania plastyczne a co najważniejsze umiejętność współpracy w grupie.
Uczniowie byli bardzo zaangażowani i nie mogli się doczekać przejścia na kolejną stację.
A oto ich prace.