Biblioteka
Biblioteka szkolna

Promujemy czytelnictwo!
Założenia programu:
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych uczniów,
- Kształtowanie postawy zdrowej rywalizacji w konkursach czytelniczych,
- Wdrożenie do samodzielnego poszukiwania informacji i materiałów,
- Podnoszenie umiejętności językowych uczniów,
- Uwrażliwienie na piękno kultury i sztuki.
Przewidywane osiągnięcia uczniów:
- Odczuwanie potrzeby obcowania ze słowem pisanym,
- Branie aktywnego udziału w akcjach prowadzonych przez bibliotekę,
- Wyszukiwanie informacji, dokonywanie ich wyboru i selekcji,
- Bogacenie słownictwa poprzez obcowanie z książką,
- Zachęcanie innych do czytania.
Harmonogram zadań:
| L. P. | Zadania wynikające z projektu | Odpowiedzialni | Termin | ||
| 1. | Kącik czytelniczy na korytarzu pod hasłem „Lepiej z książką odpoczywać niż na przerwach dokazywać” | Bibliotekarze | Wrzesień | ||
| 2. | Reorganizacja aktywu bibliotecznego. | Bibliotekarze | Wrzesień | ||
| 3. | Kiermasze książki. | Bibliotekarze | Cały rok | ||
| 4. | Koło teatralne | Bibliotekarze | Cały rok | ||
| 5. | Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych ( konkurs plastyczny „Zakładka do książki” kl. I-III; konkurs plastyczno-literacki „Noc w bibliotece” kl. IV-VII); impreza czytelnicza „Nocowanie w bibliotece”. | Bibliotekarze/Wychowawcy | Październik | ||
| 6. | Propagowanie akcji Cała Polska czyta dzieciom. | Bibliotekarze/wychowawcy klas młodszych | Listopad/maj | ||
| 7. | Akcje czytelnicze | Bibliotekarze | Cały rok | ||
| 8. | Reklama biblioteki i jej księgozbioru na wystawkach bibliotecznych. | Bibliotekarze | Cały rok | ||
| 9. | Międzyklasowy konkurs na najlepszego czytelnika. | Bibliotekarze | Cały rok | ||
| 10. | Konkurs recytatorski | Bibliotekarze/ wychowawcy | Marzec | ||
| 11. | Pasowanie uczniów klasy I na czytelników | Bibliotekarze | Kwiecień | ||
| 12. | Lekcje czytelnicze i biblioteczne w poszczególnych klasach. | Bibliotekarze | Cały rok | ||
Ewaluacja:
- Efekty konkursów wiedzy i umiejętności,
- Wystawa prac plastycznych,
- Wyniki czytelnictwa.
