poniedziałek, 8 grudnia, 2025
2025/2026Życie szkoły

Tydzień projektowy

W ramach pilotażu Reformy 2026 Moc Relacji w Edukacji przeprowadziliśmy w klasach szóstych międzyprzedmiotowy Tydzień projektowy 🙂
Postanowiliśmy opracować taki tydzień projektowy, który nie tylko uruchomi myślenie krytyczne, ale również analizę danych i umiejętność wyciągania wniosków.
Rozpoczęliśmy od spotkania merytorycznego z nauczycielkami z zaprzyjaźnionej szkoły Zespół Szkół Rolniczych w Cudzynowicach Spotkanie dotyczyło organizacji tygodnia projektowego. Uczniowie spotkali się z panią Iwoną Widłak, a nauczyciele z panią Beatą Szmigiel. DZIĘKUJEMY za cenne wskazówki 🙂
A oto nasz harmonogram międzyprzedmiotowych działań:
a) język polski:
klasa 6a: “W roli głównej pan Cukier” Debata za i przeciw.
klasa 6b: opracowanie ankiety żywieniowej na temat nawyków żywieniowych
b) matematyka: opracowanie wyników ankiety, obliczanie BMI
c) język angielski: How to be fit? Rozmówki z should/sholuldn”t, utrwalenie słownictwa healthy/unhealthy food
d) biologia: Świat witamin – tworzenie plakatu witaminowego, „Detektyw etykiet żywnościowych” – czytanie etykiet produktów spożywczych – cukry dodane i konserwanty
e) geografia:
klasa 6a: “Słodki świat – gorzkie wyzwania” Praca z mapami, wykresami i tekstem metodą metaplanu
klasa 6b: “Potrawy warzywne i ich europejskie pochodzenie” – praca z mapą, wykonanie folderów z potrawami regionalnymi Francji, Włoch, Grecji, Węgier i Polski
f) historia:
klasa 6a: “Skutki odkryć geograficznych – słodka historia Kolumba” – cywilizacje uprawiające kakao, historia czekolady, metoda grafnotki
klasa 6b: “Skutki odkryć geograficznych – śniadanie z odkrywcami” – warzywa i owoce przywiezione w epoce wielkich odkryć geograficznych
g) edukacja zdrowotna: nauka obsługi glukometru, Z wizytą u …… – wykaz lekarzy specjalistów
h) wych. fizyczne: aktywne formy spędzania czasu, układanie planu ćwiczeń fizycznych
i) technika: tworzenie talerza żywieniowego
j) plastyka: tworzenie plakatu promującego zdrowy tryb życia
i) lekcja wychowawcza: sprawdzenie ile cukru kryją produkty za pomocą plastikowych przeźroczystych kubków i cukru, nauka odczytywania etykiet
REFLEKSJA 🙂
Nauka może być przyjemna. Nie musi oznaczać uczenia się wyłącznie teorii, można zdobywać wiedzę przez praktyczne działanie! Współpraca, właściwa komunikacja, kreatywność i sprawczość oraz radość z odkrywania i tworzenia – towarzyszyły uczniom klas 6 podczas tygodnia projektowego 🙂

Powiązane zdjęcia:

Przejdź do treści